bokrapport januari

Av någon anledning brukar januari alltid vara en bra läsmånad för mig. Kanske för att vädret sällan inbjuder till något annat än stillsam läsning i soffan ihop med en kopp te eller varm choklad. Detta är vad jag hann med under första månaden 2011:

Alice Munro - Nära hem
Maria Sveland - Att springa (ljudbok)
Petina Gappah - Sorgesång för Easterly
Charlaine Harris - From Dead to Worse
China Miéville - Looking for Jake and Other Stories
Diane Setterfield - Den trettonde historien (ljudbok)
John Ajvide Lindqvist - Låt de gamla drömmarna dö
Anna Gavalda - En dag till skänks (ljudbok)
Sigrid Combüchen - Spill
Amanda Hellberg - Döden på en blek häst
Suzanne Collins - Fatta eld
Martin Widmark - Den dansande djävulen


Bäst i januari:
Det var många bra den här månaden. Till favoriterna hör Fatta eld, Spill, Döden på en blek häst och Den trettonde historien.

Sämst i januari: Egentligen ingen.

Månadens överaskning: Den trettonde historien som jag lånade av en slump för att jag var i desperat behov av ljudböcker. Sen visade den sig innehålla i stort sett allt som jag gillar: antikvariat, bibliotek, stora herrgårdar, mörka familjehemligheter, katter och varm choklad!


Kommentarer
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Stod och fingrade på Den trettonde historien på bibblan idag, men stoppade tillbaka den i hyllan...Äsch då...får låna den nästa gång

2011-02-17 @ 15:19:08
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0