bokrea

 

I februari förra året hade jag en sjuk katt på djursjukhuset och var inte ett dugg peppad på bokrea, och ställde därför in det traditionella nattbesöket hos bokhandlarna. I år har jag en frisk katt och inga veterinärräkningar att bekymra mig om, men jag kände mig ändå inte särskilt peppad. Sån tur då att jag har en sambo som är lite galen och som ser till att få ut mig mitt i natten igen. För att handla böcker vid midnatt är ändå en rätt kul grej, tycker jag som aldrig handlar reaböcker på nätet.

 

Som vanligt var det eminenta Halmstads bokhandel som hade det absolut bredaste reautbudet i stan. Och då talar jag inte om det som fanns i katalogen, utan de drygt 3000 titlar som de plockat upp ur eget lager. Fem böcker fyndades, varav två diktsamlingar. Härligt att se lite smalare poesi på rean. Jag kom alltså hem med följande:

 

John Green – Var är Alaska?

Clara Diesenstaden din resa

Sofia StenströmKlockan Ciao

Sadie Jones Den utstötte

Lionel ShriverDagen efter


Alla utom Sadie Jones kom från lagergallringen. Det är möjligt att jag tar en tur förbi bokhandlarna igen om någon vecka, men just nu känner jag mig väldigt nöjd med det jag köpt. Alla är böcker som jag varit nyfiken på länge.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0