vampire weekend

En sammanfattning av helgens vampyrkulturkonsumtion:

 

Böckerna var grymt bra, filmen...not so much. Och jag vet att jag inte direkt tillhör Richelle Meads målgrupp, men hon skriver grymt spännande, vilket ledde till att jag läste båda böckerna, sammanlagt cirka 990 sidor, på fem dagar. Fast jag har inte riktigt lyckats klura ut hur bokförlaget tänkte när de valde omslagsbilderna. Rose Hathaway är ju mer av en Anita Blake än en Bella Swan-typ, och förresten liknar inte personerna på omslagen någon av karaktärerna i boken.

 

För att balansera vampyrfantasierna lite valde jag att läsa en fackbok i ämnet också, nämligen Katarina Harrison Lindberghs nyligen utkomna Vampyrernas historia, en skildring av vampyren, från folktron till populärkulturen.

 

Katten verkar förresten också ha fattat tycke för Vampire Academy-böckerna, de missvisande omslagen till trots.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie Trinh Johansson

en till vampyrfantast precis som jag, kul! då kommer du nog gilla min bok som kommer i december. =)

2011-06-09 @ 13:30:04
URL: http://sofietrinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0