bokrapport augusti

Det märks att det är höst, om inte annat på antalet recensionsböcker, som den här månaden uppgick till fyra. Lägg därtill två omläsningar av böcker inför bokcirklar så blir det inte mycket av eget val kvar.


Monika Häägg - Kungsgården
Elizabeth Bear - Dust
A.R. Yngve - Supermobilen
Jessica Schiefauer - Pojkarna
George R.R. Martin - A Game of Thrones
Maria Sveland - Bitterfittan (omläsnig)
Johanna Lindbäck - Välkommen hem
Hjalmar Söderberg - Doktor Glas (omläsning)

Bäst i augusti: Jag måste säga A Game of Thrones. Jag började läsa den mest av nyfikenhet, för att alla verkade snacka om den, men när jag väl börjat visade den sig svår att släppa. Men också Jessica Schiefauers andra bok Pojkarna imponerade mycket på mig med sin fantastiska och originella handling.

Sämst i augusti: Supermobilen. Enformig, spänningslös och trist skriven. Visserligen är den riktad till betydligt yngre läsare, men det ursäktar ändå inte det ovanstående.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0