tematrio - bokmässan 2011

 

Snart, snart börjar den, årets Bokmässa. Därför handlar Lyrans tematrio förstås om den den här veckan. Berätta alltså om tre saker du gillar med Bokmässan alternativt om tre saker du planerar att göra på denna Bokmässa.

 

 

 

1. Först och främst Cornelia Funke. Jag fullkomligt dyrkar henne sen jag läste Bläck-trilogin. Alltså lägger jag om min ursprungliga plan att besöka mässan på lördagen och väljer i stället fredagen med förhoppning om att kunna lyssna på Funke.


2. En annan fantastisk tysk författare är förstås Herta Müller, henne kommer jag också att hålla utkik efter.


3. Forskartorget. Fastnade där förra året då de bjöd på massor av intressanta miniföreläsningar om alla tänkbara ämnen. I år blir det bland annat om vampyrer…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0