bokrapport november

Jag vet inte vad som hänt men november var en riktigt usel läsmånad, åtminstone om man ser till kvantitet. Jag skyller på A.S. Byatt, som tog evigheter att läsa med mina mått mätt, fast som ändå gav utdelning till slut. Nåja, så här blev det i alla fall:
 
Isabel Allende - Summan av dagarna
John Green & David Levithan - Den andre Will Grayson
Ulrika Lidbo - Inte vatten värd
Justine Lévy - Vi ses på Place de la Sorbonne
A.S. Byatt - De besatta
Paulo Coelho - Elva minuter
 

Bäst i november: Jag får nog säga Byatt ändå, trots en lite knäpp översättning. Jag älskar litteraturnörderi!
 
Sämst i november: Be mig aldrig läsa Paulo Coelho igen! Elva minuter breskrevs som sexig och erotisk. Det var den INTE! Snarare raka motsatsen faktiskt.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0