biblioteksbonanza

Vad är det som gör att jag, så fort jag känner mig lite nere eller stressad eller rent allmänt ur form, tar min tillflykt till biblioteket för att låna en hög böcker, trots att jag har massor med egna olästa hemma? Och sen börja läsa på allihopa, på en och samma helg. It makes no sense! Grejen är att jag verkligen har massor med böcker hemma som jag faktiskt vill läsa, för att inte tala om recesnionsböcker som jag borde läsa. Men ändå så ligger där nu en fin liten hög med biblioteksböcker på soffbordet. Och det känns väldigt bra. Inspirerande till och med. Jag får en enorm läslust bara av att titta på den.

Är det någon mer än jag som lider av liknande problem?

Fina bibliotekshögen

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår precis ditt "dilemma". Hade det funnits något som hetat Biblioteksnarkoman så hade jag varit det. Grejen är ju att jag inte ens alltid läser alla böcker jag lånar utan de får bara ligga här hemma och se lite vackara ut. Dessutom blir det ju nästan lite synd om alla böckerna i bokhyllorna som aldrig blir lästa.

2012-05-19 @ 18:23:41
URL: http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0