bokrapport oktober
I oktober förra året läste jag 13 böcker. I år blev det bara tio. Känns som att jag måste lägga på ett kol nu.
Lars Kepler – Hypnotisören
Gabriel García Márquez – Krönika om ett förebådat dödsfall
Mark Haddon – The Curious Incident of the Dog in the Night-time
Nene Ormes – Särskild
Caitlin R. Kiernan – The Drowning Girl
Ransom Riggs – Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Lee Carroll – Black Swan Rising
Laurel Oliver – Delirium
Sara Beischer – Jag ska egentligen inte jobba här (ljudbok)
Pia Hagman – Millan
Bäst i oktober: Himla bra månad för urban fantasy. Kiernan är ju alltid fantastisk och Lee Carroll visade sig vara en trevlig ny bekantskap som jag gärna läser mer av.
Sämst i oktober: Jag visste ju redan att deckare inte är något för mig, men skit vad dålig Hypnotisören var! Jag trodde aldrig att fanskapet skulle ta slut! Nej, inte mer Kepler för mig, tack.