Alla dessa idéer

För några dagar sen började jag på ett nytt projekt. Jag har gått och tänkt på idén ett tag nu och eftersom jag inte haft något bättre för mig så satte jag i gång.
Jag ska skriva en bok om skrivande.
Grejen är att bibliotekshyllorna redan svämmar över av såna böcker (och mina hyllor med för den delen).  Själv älskar jag att läsa om skrivandet, fast jag kan inte påminna mig om att jag nånsin lytt något av alla de råd som ges, utom då Stephen Kings uppmaning att skriva minst 1000 ord om dagen. Stephen är en vis man, honom ska man lyssna på.
Så vad har jag då själv att komma med kan man undra?
Jo. En handbok för den som vill starta en skrivarcirkel. En bok som både ledare och elever har nytta av. Skrivtips, övningar, om textdiskussioner och textläsning. That sort of stuff.
Jag har redan under skrivarcirklarnas gång skrivit ihop en del material som jag använt i undervisningen. Nu håller jag på att utveckla det.
Förresten är det kul att skriva något som inte är skönlitteratur som omväxling.

Kommentarer
Postat av: Nattkaja

Låter som en väldigt bra idé tycker jag! Fanns det en sådan bok så skulle jag läst den, har redan läst nästan allt som finns i "skriva-själv-genren" men har inte stött på en sån bok. Den sortens bok skulle man ju kunna ha även om man inte gick en kurs. :)

2006-12-11 @ 17:37:48
URL: http://vackrafula.svart.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0