Semester

Jag tog semester i fyra dagar och åkte till M'era Luna. Jag tog med mig en bok och ett anteckningsblock. Jag skrev inte ett ord på fyra dagar, öppnade inte boken på tre. I vanliga fall brukar min resepackning innehålla minst två, tre böcker, två anteckningsblock och en laptop. Dåligt med sömn, för mycket skräpmat och alkohol samt mycket begränsade möjligheter till moderna bekvämligheter som elektricitet och resårmadrasser visade sig vara precis vad jag behövde. Samt en stor dos riktigt bra musik.
När man arbetar med att läsa och skriva tenderar fritid och arbete att glida ihop. Därför var det skönt att lämna läshuvudet hemma och låta andra delar av mig komma fram i stället.
Jag borde kanske göra det oftare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0