...and in the darkness bind them

Efter att i åratal ha skämtat om min "vampyrimage" håller jag nu på att bli tokig över att aldrig se dagsljus. Att jobba natt på vinterhalvåret är påfrestande. Jag är trött nästan jämt. Tack och lov ska jag bara köra tidningar i tio dagar till den här månaden.
Jag försöker också hitta tillbaka till mitt skrivande. Efter att ha delat min tid mellan två olika projekt har nu båda stannat upp totalt och jag inser att det är dags att bestämma mig för vilket jag vill fortsätta med just nu. Jag önskar att jag var en sån författare som kan arbeta på flera skrivprojekt samtidigt men erfarenhet har lärt mig att det inte funkar. Så nu måste jag alltså bestämma mig. Jag måste sätta mig ner och läsa igenom, måste fundera och strukturera.
Tills det lossnar skriver jag hämningslöst i min anteckningsbok.

Lite produktiv har jag åtminstone varit. I det alldeles färska numret av Mitrania finns min artikel om Caitlin R. Kiernan.
Och så har jag skrivit klart de sista två bokrecensionerna för året. Nu väntar jag med spänning på att Svensk bokhandels vårkatalog ska komma ut.

Läser just nu:
Philip Pullman - Guldkompassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0