There and back again

De två dagarna på Ivö var fantastiska. Stimulerande inspirerande diskussioner om kreativitet i allmänhet och skrivande i synnerhet. Stugan var hur mysig som helst. Och jag kom varken sent hem eller blev utsvulten. Särskilt inte utsvulten... Kursledare Ingvar såg till att göda oss ordentligt.
Två sammankomster till är planerade under våren. Jag ser redan fram emot det.

På tal om kurser så fick jag deltagarlistan till min Inspirationskurs på Studieförbundet Vuxenskolan i går. Tio deltagare! Det låter kanske inte mycket men det är vad jag kan hantera på en sån här kurs. Så nu har jag köpt mappar och plastfickor så att jag kan hålla ordning på allt kursmaterial. Planeringen är färdig. Kursen kör igång nästa vecka. Det blir första gången jag testar det här upplägget där fokus ligger på skrivandet under lektionerna och inte på hemuppgifter och textdiskussioner.

Läser just nu: Caitlín R. Kiernan - Daughter of Hounds
                        
(Äntligen!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0