a different STORY

För första gången på över ett år har jag sålt en novell till Frida STORY. Den finns med i månadens nummer (nr 6 2007) och heter "Lämna mig inte".  Jag trodde faktiskt att de skulle ändra titeln, det gör de nästan alltid, men den fanns kvar. Det är en vampyrnovell förresten.
När jag bläddrade i tidningen upptäckte jag dessutom att de inte längre satte ut författarnas namn under novellerna. Kan någon ge mig ett enda bra skäl till det? De har alltid angett författaren förut, i alla fall på mina noveller. Det känns lite respektlöst att inte göra det, som om de tror att noveller bara uppstår ur tomma intet.

För övrigt har jag ställt in allt vettigt arbete i dag. Jag tänker läsa Stephenie Meyer i stället. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Gah! Står inte det klart och tydligt i upphovsrättslagen att upphovmannens namn ALLTID ska stå i anknytning till verket??

2008-04-03 @ 12:24:55
URL: http://skriva.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0