tegelstensutmaningen - uppdatering

Nu är det inte många veckor kvar på tegelstensutmaningen, utlyst av ord och inga visor. Och även om jag inte riktigt hållit den takt jag först hoppats på tror jag att det här kommer att gå vägen ändå. Min ursprungsplan var att börja på tegelsten nummer två, Blonde, i början på november och att försöka hinna läsa ut den innan månaden var slut. Det gick förstås helt åt skogen. Först i början på förra veckan fick jag tillfälle att ta tag i Blonde, och mitt nya mål är att bli klar med den till lucia.

 

Än så länge har jag läst ungefär 300 sidor, vilket betyder att det är runt 550 sidor kvar. Den här boken har gått mycket snabbare framåt än Drood, vilket förmodligen beror på att jag nu slipper slamomläsa recensionsböcker samtidigt.


Just nu tycker jag mycket bra om Blonde, även om jag tyckte den var lite seg i början. Älskar Oates språk, lättheten med vilken hon beskriver också de allra obehagligaste händelserna, att hon är så lågmäld, på ett sätt som bara gör alltsammans ännu intensivare. Tror inte att det ska bli något problem med att bli klar med den här i tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0